Program
Monitor 2 służy do konfiguracji i wyświetlania komunikatów alarmowych generowanych przez jeden lub grupę
rejestratorów TRX. Aplikacja testuje cyklicznie dostępność wszystkich monitorowanych urządzeń. Program pracuje w środowisku sieci TCP/IP.
Monitoring rejestratorów może obejmować:
- usterki sprzętowe, m.in.
- uszkodzenie karty interfejsów nagrywania,
- uszkodzenie dysku twardego lub macierzy RAID,
- odłączenie (zanik synchronizacji) dla linii cyfrowych,
- awaria jednego z zasilaczy (dla modelów ze zdublowanym zasilaniem).
- zdarzenia związane z pracą i obsługą, m.in.
- zbyt długi czas nagrywania,
- zbyt długą ciszę (głównie podczas nagrywania linii VoIP),
- przekroczenie określonego limitu zajętości magazynu nagrań (ryzyko nadpisywania najstarszych nagrań),
- uruchomienie procesu archiwizacji nagrań,
- zmianę konfiguracji rejestratora,
- odsłuch nagrań z bazy.
Informacja o monitorowanych zdarzeniach może być wysyłana:
- do komputerów z uruchomioną aplikacją Monitor 2 (wymagane połączenie z rejestratorem poprzez sieć IP),
- na lokalny wyświetlacz LCD urządzenia,
- na lokalne gniazdo alarmowe DB9 (opcjonalnie),
- do pliku zapisywanego w pamięci rejestratora.
Aplikacja umożliwia także wysyłanie wybranych powiadomień alarmowych na zdefiniowane adesy
e-mail grupy odbiorców.
W przypadku modeli wyposażonych w złącze alarmowe, istnieje możliwość sygnalizowania wybranych alarmów poprzez zmianę stanu na wybranych
wyjściach gniazda Canon DB9.
Monitor 2 przeznaczony jest głównie dla instytucji, w których zapewnienie ciągłości nagrywania rozmów
jest szczególnie ważne (m. in. telefony alarmowe policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego czy straży granicznej).