Integracja aktywna wymaga obecności serwera AES (Application Enablement Services), który udostępnia szereg mechanizmów pozwalających
nadzorować proces zestawiania rozmów telefonicznych, oraz pełni rolę pośrednika w przekazywaniu danych sygnalizacyjnych pomiędzy systemem Avaya Communication
Manager i rejestratorem TRX.
Komunikacja pomiędzy rejestratorem, serwerem AES oraz platformą ACM odbywa się poprzez infrastrukturę istniejącej sieci teleinformatycznej, dzieki czemu
rozwiązanie TRX nie wymaga doposażania centrali Avaya w dodatkowe interfejsy fizyczne.
Nagrywanie aktywne AES umożliwia rejestrację rozmów z aparatów analogowych, systemowych oraz stacji IP.
WYMAGANIA INTEGRACJI AES:
Przesyłanie informacji sygnalizacyjnych (zawierających informacje o zestawianiu lub rozłączaniu rozmów, jak również o bieżącym statusie stacji objętych
monitoringiem nagrywania) odbywa się za pomocą standardu TSAPI (Telephony Services Application Programming Interface).
Strumień audio nagrywanych rozmów jest replikowany w centrali Avaya (mechanizm Single Step Conference) i przekazywany do rejestratora TRX za pomoca protokołu
DMCC (Device, Media, and Call Control).
Liczba jednocześnie nagrywanych rozmów zdeterminowana jest przez liczbę wirtualnych stacji IP - utworzonych w systemie ACM
i reprezentujących kanały rejestratora. Dynamiczny przydział tych zasobów umożliwia objęcie monitoringiem nagrywania większej liczby terminali Avaya.
Zastosowanie aktywnej integracji CTI umożliwia rejestrację rozmów bez konieczności bezpośredniego podłączania się do każdej nagrywanej linii, lub stacji abonenckiej.
W przypadku konieczności zmiany listy nagrywanych numerów wystarczy jedynie zmiana konfiguracji rejestratora.
Zastosowanie rozwiązania opartego o interfejs ASAI wymaga wyposażenia centrali Avaya w kartę C-LAN (TN799) lub MAPD LAN Gateway (TN801). Strumień audio nagrywanych rozmów rejestrowany jest przez karty interfejsów rejestratora, natomiast protokół ASAI umożliwia monitorowanie stanu linii centrali (zarówno wewnętrznych jak i miejskich).
Strumień audio nagrywanych telefonów (analogowych, systemowych lub IP) jest replikowany w centrali Avaya i przekazywany do rejestratora TRX za pomocą protokołu DMCC (Device, Media, and Call Control). Liczba jednocześnie nagrywanych rozmów (kanałów rejestratora) odpowiada liczbie wirtualnych stacji IP (softfonów) utworzonych w systemie Avaya Communication Manager.
ZAUFALI NAM MIĘDZY INNYMI:
Copyright © 2012 - 2023 TRX